سیما وب

سیما وب

مؤسسه فیزیک

شنبه, ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۰، ۱۱:۲۸ ق.ظ

مؤسسه فیزیک (انگلیسی: Institute of Physics‎) (IOP) یک انجمن علمی و یک نهاد حرفه‌ای مستقر در بریتانیا است که برای پیشرفت آموزش، تحقیق و کاربرد فیزیک فعالیت می‌کند.

این مؤسسه در سال ۱۸۷۴ تأسیس شد و دارای بیش از ۲۰٬۰۰۰ عضو جهانی است. IOP انجمن فیزیکی انگلستان و ایرلند است و از فیزیک در آموزش، تحقیق و صنعت پشتیبانی می‌کند. علاوه بر این، IOP خدماتی از جمله مشاوره شغلی و توسعه حرفه ای را به اعضای خود ارائه می‌دهد و به صلاحیت حرفه‌ای فیزیکدان دانشگاهی (CPhys) و همچنین مهندس منصوب (CEng) به عنوان بدنه نامزد شورای مهندسی اعطا می‌کند. «شرکت انتشارات IOP» انتشار ۸۵ عنوان علمی را بر عهده دارد
https://www.iop.org

انستیتوی فیزیک در سال 1960 از ادغام انجمن فیزیکی که به عنوان انجمن فیزیکی لندن در سال 1874 تاسیس شد و انستیتوی فیزیک در سال 1918 تاسیس شد.

انجمن فیزیکی لندن در پی جلب نظر Fellows of the Royal Society توسط فیزیکدان و روانپزشک سر ویلیام بارت در انجمن انگلیس برای پیشرفت علوم در برادفورد در سال 1873 در 14 فوریه 1874 رسماً تشکیل شد. ، با اولین رئیس جمهور جان هال گلدستون.  از همان ابتدا جامعه جلسات و تظاهرات علنی برگزار می کرد و مجموعه مقالات انجمن فیزیکی را منتشر می کرد. جلسات هر دو هفته ، عمدتا در کالج امپریال لندن برگزار می شد. اولین سخنرانی گاتری ، که اکنون به عنوان مدال و جایزه فارادی شناخته می شود ، در سال 1914 ارائه شد.

در اوایل قرن 20 ، حرفه "فیزیکدان" ظهور کرد ، بخشی از آن به دلیل افزایش تقاضا برای دانشمندان در طول جنگ جهانی اول بود. در سال 1917 ، پس از بحث و گفتگوهای ویلیام اکلز و ویلیام دادل ، شورای جامعه جسمی ، به همراه انجمن فارادی ، انجمن بینایی و انجمن رونتگن ، شروع به کشف راه های بهبود وضعیت حرفه ای فیزیکدانان کردند  و در سال 1918 ، م aسسه فیزیک در جلسه چهار جامعه که در کالج کینگ لندن برگزار شد ، ایجاد شد. در سال 1919 ، سر ریچارد گلیزبروک به عنوان اولین رئیس موسسه انتخاب شد و جلسه افتتاحیه این موسسه در سال 1921 برگزار شد.  همانند انجمن فیزیکی ، انتشار دانش برای این موسسه اساسی بود ، که انتشار مجله ابزارهای علمی را در سال 1922 آغاز کرد.  گزارش های سالانه پیشرفت فیزیک از سال 1934 آغاز شد [1] و امروز نیز منتشر می شود. در سال 1952 ، این موسسه دوره و دوره "تحصیلات تکمیلی" را شروع کرد که تا سال 1984 ادامه یافت و گسترش دسترسی به دانشگاه ها تقاضا را از بین برد.

در سال 1932 ، انجمن فیزیکی لندن با انجمن نوری ادغام شد و انجمن فیزیکی ایجاد کرد. در سال 1960 ، انجمن فیزیکی و انستیتوی فیزیک با هم ادغام شدند و سازمانی واحد با نام انستیتوی فیزیک و انجمن فیزیکی ایجاد کردند و جان کاکرافت به عنوان اولین رئیس آن انتخاب شد. جامعه جدید سنت جامعه آموخته جامعه فیزیکی را با سنت  حرفه ای موسسه فیزیک ترکیب کرد. با مسئولیت توماس ای. نوین ، یک شاخه ایرلندی از انستیتوی فیزیک در سال 1964 تشکیل شد.  با اعطای منشور سلطنتی در سال 1970 ، این سازمان به موسسه فیزیک تغییر نام یافت

۰۰/۰۲/۱۸
جمشید سام