سیما وب

سیما وب

۸ مطلب در ارديبهشت ۱۴۰۰ ثبت شده است

گرمایش جهانی یا گرم شدن زمین نام پدیده‌ای است که منجر به افزایش میانگین دمای زمین و سطح اقیانوس‌ها شده‌است. طی ۱۰۰ سال گذشته، سیّارهٔ زمین به‌طور غیرطبیعی حدود ۰٫۷۴ درجهٔ سلسیوس گرم‌تر شده که این موضوع دانشمندان را نگران کرده‌است.

برخی از دانشمندان معتقدند که دهه‌های پایانی قرن بیستم، گرم‌ترین سال‌های ۴۰۰ سال اخیر بوده‌است.

https://climate.nasa.gov/evidence

گزارش‌ها حاکی از آن است که ۱۰ مورد از گرم‌ترین سال‌های جهان تنها از سال ۱۹۹۰ تا سال ۲۰۰۷ به ثبت رسیده‌است که این میزان در ۱۵۰ سال گذشته بی‌سابقه بوده‌است. به نظر می‌رسد فعّالیّت‌های صنعتی در ایجاد این مشکل بسیار مؤثّر بوده‌اند و به گرم‌شدن کرهٔ زمین کمک می‌کنند.

از سال ۱۸۸۰ اندازه‌گیری دمای هوای کرهٔ زمین آغاز شده‌است و تاکنون نیز ادامه دارد. گفته می‌شود گرم‌شدن کرهٔ زمین، در سال ۲۱۰۰ باعث خشکسالی شدید، گرمای سوزان و توفان‌های وحشتناک خواهد شد

در مورد دلایل این پدیده، یک سری از تئوری‌ها بر تأثیر گازهای گلخانه‌ای توسط انسان‌ها بر این فرایند مبتنی است و برخی دیگر فرایندهایی نظیر فعّالیّت‌های آتشفشانی و زمین گرمایی و همچنین فعّالیّت‌های خورشیدی را دلیل این پدیده می‌دانند. استناد این دانشمندان برای گفته‌های خویش، وقوع دوره‌های سرد و گرم در طول مدت زمانی است که از عمر زمین می‌گذرد.

به عقیدهٔ بسیاری از دانشمندان با افزایش آگاهی‌های عمومی، مصرف بهینه سوخت و انرژی، افزایش سطح فضای سبز و جلوگیری از تخریب جنگل‌ها، بازیافت مواد و استفاده از انرژی‌های جایگزین سوخت‌های فسیلی مانند باد و خورشید می‌توان این پدیده و اثرات منفی آن بر زندگی بشر را کنترل کرد. در نشست آب‌وهوایی کانکون مکزیک که در ماه دسامبر ۲۰۱۰ تشکیل شد ۱۹۳ کشور شرکت‌کننده تصمیم گرفتند تا صندوقی ۱۰۰ میلیارد دلاری را به منظور کمک به کشورهای در حال توسعه در مبارزه با گرمایش زمین تأسیس کنند
هیئت بین دولتی تغییرات آب‌وهوایی (IPCC) می‌گوید تغییرات جوی که در سراسر جهان مشاهده می‌شود به احتمال خیلی زیاد ناشی از عواملی است که بشر در آن‌ها دست دارد. آکادمی ملی علوم آمریکا نیز فعّالیت انسان‌ها و تولید گازهای گلخانه‌ای را علّت اصلی این پدیده معرفی می‌کند.

دانشمندان با استفاده از داده‌های جمع‌آوری شده از گیاهان، یخچال‌ها و سایر نمونه‌ها به این نتیجه دست یافته‌اند و معتقدند که این تحقیقات به‌طور قطعی تأیید می‌کند که فعالیت‌های انسانی بر آب و هوا تأثیر می‌گذارد.

ولی برخی دانشمندان معتقدند که افزایش حرارت در سال‌های اخیر را می‌توان به فعّالیّت‌های خورشیدی و تابش آن نسبت داد. این گروه می‌گویند تصاعد دی‌اکسیدکربن و سایر گازهای گلخانه‌ای کمتر از آن است که تغییرات مشاهده شده را توجیه کند.

همچنین نابودی و آتش‌سوزی جنگل‌ها به عنوان یکی از دلایل گرم شدن دمای زمین مطرح شده‌است. درحقیقت درختان با جذب دی‌اکسید کربن، آن را ذخیره می‌کنند و در اثر سوختن نیز آزاد می‌شود؛ بنابراین آتش‌سوزی در جنگل‌ها می‌تواند به‌عنوان یکی از دلایل افزایش میزان دی‌اکسید کربن در اتمسفر و در نتیجه گرم شدن زمین مورد توجه قرار بگیرد. شایان ذکر است که رویداد ال‌نینیو میزان گرمای زمین را به‌طور موقت افزایش می‌دهد.

بی‌شک انسان در آنچه امروزه به عنوان گرم شدن جهانی از آن یاد می‌شود، نقش مؤثری داشته‌است. دخالت و برداشت بی حد و حصر نوع بشر در طبیعت باعث دگرگونی عظیمی شده که نمی‌توان آن را انکار کرد. اما در طول تاریخ مسکونی شدن زمین این اولین باری نیست که این سیاره آبی به شدت گرم می‌شود. دوره‌های بی‌اندازه گرم یا سرد زمین نتیجه مستقیم یا غیرمستقیم عوامل متعددی است که از قلب این سیاره آغاز شده و تا عمق فضا پیش می‌رود. از جمله عوامل طبیعی گرم شدن زمین می‌توان به دوره‌های فعالیت خورشیدی، فوران آتشفشان‌های بزرگ، چرخه‌های میلانکوویچ، گردش دماشوری اقیانوس و برخورد سیارک‌ها یا دنباله‌دارها اشاره کرد.
سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد (فائو) در سال ۲۰۰۶ با انتشار گزارشی با نام سایه بلند احشام عنوان نمود که پرورش دام‌ها جهت استفاده بشر، عامل ایجاد ۱۸٪ از مجموع آلاینده‌ها و گازهای گلخانه‌ای است. درصد مزبور، رقمی بیش از سهم وسایل نقلیه در سرتاسر جهان در تولید آلاینده‌ها و گازهای گلخانه‌ای را به خود اختصاص می‌دهد

 


 

۱۸ ارديبهشت ۰۰ ، ۱۱:۴۲
جمشید سام

مؤسسه فیزیک (انگلیسی: Institute of Physics‎) (IOP) یک انجمن علمی و یک نهاد حرفه‌ای مستقر در بریتانیا است که برای پیشرفت آموزش، تحقیق و کاربرد فیزیک فعالیت می‌کند.

این مؤسسه در سال ۱۸۷۴ تأسیس شد و دارای بیش از ۲۰٬۰۰۰ عضو جهانی است. IOP انجمن فیزیکی انگلستان و ایرلند است و از فیزیک در آموزش، تحقیق و صنعت پشتیبانی می‌کند. علاوه بر این، IOP خدماتی از جمله مشاوره شغلی و توسعه حرفه ای را به اعضای خود ارائه می‌دهد و به صلاحیت حرفه‌ای فیزیکدان دانشگاهی (CPhys) و همچنین مهندس منصوب (CEng) به عنوان بدنه نامزد شورای مهندسی اعطا می‌کند. «شرکت انتشارات IOP» انتشار ۸۵ عنوان علمی را بر عهده دارد
https://www.iop.org

انستیتوی فیزیک در سال 1960 از ادغام انجمن فیزیکی که به عنوان انجمن فیزیکی لندن در سال 1874 تاسیس شد و انستیتوی فیزیک در سال 1918 تاسیس شد.

انجمن فیزیکی لندن در پی جلب نظر Fellows of the Royal Society توسط فیزیکدان و روانپزشک سر ویلیام بارت در انجمن انگلیس برای پیشرفت علوم در برادفورد در سال 1873 در 14 فوریه 1874 رسماً تشکیل شد. ، با اولین رئیس جمهور جان هال گلدستون.  از همان ابتدا جامعه جلسات و تظاهرات علنی برگزار می کرد و مجموعه مقالات انجمن فیزیکی را منتشر می کرد. جلسات هر دو هفته ، عمدتا در کالج امپریال لندن برگزار می شد. اولین سخنرانی گاتری ، که اکنون به عنوان مدال و جایزه فارادی شناخته می شود ، در سال 1914 ارائه شد.

در اوایل قرن 20 ، حرفه "فیزیکدان" ظهور کرد ، بخشی از آن به دلیل افزایش تقاضا برای دانشمندان در طول جنگ جهانی اول بود. در سال 1917 ، پس از بحث و گفتگوهای ویلیام اکلز و ویلیام دادل ، شورای جامعه جسمی ، به همراه انجمن فارادی ، انجمن بینایی و انجمن رونتگن ، شروع به کشف راه های بهبود وضعیت حرفه ای فیزیکدانان کردند  و در سال 1918 ، م aسسه فیزیک در جلسه چهار جامعه که در کالج کینگ لندن برگزار شد ، ایجاد شد. در سال 1919 ، سر ریچارد گلیزبروک به عنوان اولین رئیس موسسه انتخاب شد و جلسه افتتاحیه این موسسه در سال 1921 برگزار شد.  همانند انجمن فیزیکی ، انتشار دانش برای این موسسه اساسی بود ، که انتشار مجله ابزارهای علمی را در سال 1922 آغاز کرد.  گزارش های سالانه پیشرفت فیزیک از سال 1934 آغاز شد [1] و امروز نیز منتشر می شود. در سال 1952 ، این موسسه دوره و دوره "تحصیلات تکمیلی" را شروع کرد که تا سال 1984 ادامه یافت و گسترش دسترسی به دانشگاه ها تقاضا را از بین برد.

در سال 1932 ، انجمن فیزیکی لندن با انجمن نوری ادغام شد و انجمن فیزیکی ایجاد کرد. در سال 1960 ، انجمن فیزیکی و انستیتوی فیزیک با هم ادغام شدند و سازمانی واحد با نام انستیتوی فیزیک و انجمن فیزیکی ایجاد کردند و جان کاکرافت به عنوان اولین رئیس آن انتخاب شد. جامعه جدید سنت جامعه آموخته جامعه فیزیکی را با سنت  حرفه ای موسسه فیزیک ترکیب کرد. با مسئولیت توماس ای. نوین ، یک شاخه ایرلندی از انستیتوی فیزیک در سال 1964 تشکیل شد.  با اعطای منشور سلطنتی در سال 1970 ، این سازمان به موسسه فیزیک تغییر نام یافت

۱۸ ارديبهشت ۰۰ ، ۱۱:۲۸
جمشید سام

بوگاتی (به انگلیسی: Bugatti) یک شرکت خودروسازی فرانسوی است که در سال ۱۹۰۹ توسط یک صنعت‌گر نابغه ایتالیایی به نام اتوره بوگاتی به منظور تولید خودروهای سفارشی در مولشایم، فرانسه تأسیس شد.

اتوره بوگاتی از خانواده‌ای هنرمند بود که خودش نیز هم در زمینه هنر و هم در زمینه طراحی صنعتی فعالیت می‌نمود. همچنین وی به‌علت پیروزی‌هایی که در مسابقات رالی بدست آورده بود نیز، مشهور بود.

با شروع جنگ جهانی دوم این شرکت نیز مانند بسیاری دیگر از شرکت‌های هم‌دوره خود، با افت تولید مواجه شد. تا سال ۱۹۴۷ که اتوره بوگاتی درگذشت، این شرکت بیش از ۸۰۰۰ خودرو تولید کرده بود. در ابتدای دهه ۱۹۵۰ بوگاتی آخرین مدل خود را تولید نمود و در سال ۱۹۶۳ عملاً تولید این شرکت، متوقف گردید.

در دهه ۱۹۹۰ کارخانه بوگاتی با سرمایه یک کارآفرین ایتالیایی برای تولید محدود خودروهای اسپورت، بار دیگر راه‌اندازی شد. شرکت بوگاتی در سال ۱۹۹۸ توسط گروه فولکس‌واگن خریداری شد و امروزه تحت مدیریت این شرکت آلمانی، فعالیت می‌نماید. 
اتوره بوگاتی در اواخر قرن نوزدهم در میلان زاده شد. در سال‌های پایانی قرن نوزدهم و اوایل قرن بیستم تلاش بسیاری برای ساخت خودرو کرد. ابتدا خودرویی با دو سیلندر ساخت، که با آن موفق شد، در یک مسابقه رالی برنده شود، این اتفاق انگیزه‌های او را چنان افزایش داد، که تنها دو سال بعد، خودرویی با چهار سیلندر ساخت.

باتوجه به ماهیت هنری خانواده بوگاتی (پدرش کارلو بوگاتی (۱۸۵۶–۱۹۴۰) طراح مبلمان و جواهرات بود) اتوره نیز در هر دو زمینه طراحی و تولید صنعتی دارای تخصص بود. او به‌عنوان طراح برای چندین شرکت کار کرد و سرانجام به دلیل طراحی و ساخت خودرویی کوچک، با موتور چهار سیلندر و حجم ۱۲۰۸ سی‌سی مشهور شد.

در مرحله بعد، بوگاتی خودرویی کوچک با موتور ۸۵۵ سی‌سی ساخت، که توسط شرکت پژو خریداری شد. همچنین در سال ۱۹۱۳ خودرویی با موتور ۵۰۰۰ سی‌سی تولید کرد. با وجود این‌که از آن مدل فقط ۳ نمونه ساخته شد؛ اما همین طرح، راه‌گشای ساخت موتورهای سه سوپاپ نوع بوگاتی ۳۷ در دهه ۱۹۲۰ گردید.

یکی دیگر از تولیدات این شرکت بوگاتی تیپ ۱۳ بود، که تا جنگ جهانی اول تولید آن ادامه داشت. در طول جنگ، بوگاتی به تولیدات نظامی متمایل شد. از سال ۱۹۱۳ بوگاتی، رؤیای ساخت خودروی را در سر می‌پروراند، که با آن بتواند دنیا را تسخیر کند. رؤیای او در سال ۱۹۲۶ با مدل بوگاتی رویال به حقیقت پیوست.

بوگاتی در سال ۱۹۲۲ با مدل ۸ سیلند و ۲۰۰۰ سی‌سی به نام بوگاتی تیپ ۳۰ در بازار فروش خودرو موفقیت چشم‌گیری بدست آورد. در سال ۱۹۲۴ بوگاتی تیپ ۳۵ ساخته شد. اما به‌علت عدم توانایی‌های لازم برای شرکت در مسابقات، این خودرو به افراد غیرحرفه‌ای فروخته شد.

در فاصله بین دو جنگ جهانی بوگاتی تیپ ۳۰ موفق‌ترین خودرو مسابقه‌ای بوگاتی بود و تا سال ۱۹۲۶ موفق به پیروزی در ۱۲ مسابقه در مسابقات جایزه بزرگ موناکو شد. بوگاتی تیپ ۳۷ با موتوری ۱۵۰۰ سی‌سی برای افرادی ساخته شد، که توانایی خرید بوگاتی تیپ ۳۵ را نداشتند.

بعد از آن بوگاتی تیپ ۴۰ با بازدهی مناسب و قیمتی قابل قبول که بسیاری از مردم توانایی خرید آن را داشتند، به بازار عرضه شد. این خودرو با قدرت ۳۰۰ اسب بخار، بسیار مهیج بود، ولی فقط ۶ نمونه از آن ساخته شد، که تنها ۳ دستگاه از آن به‌فروش رسید و بقیه نزد خانواده بوگاتی باقی‌ماند.

اتوره بوگاتی بعدها به علت مشکلات مالی، ناچار به مهاجرت به پاریس شد و در آنجا به طراحی هواپیما و کشتی پرداخت؛ ولی پسرش جین در کارخانه واقع در مولشیم باقی‌مانده و راه پدر را ادامه داد.

جین بوگاتی در ابتدای ورود خود به کارخانه بوگاتی تیپ ۵۷ دارای موتور ۸ سیلندر ۳۳۰۰ سی‌سی را تولید و در سال ۱۹۳۴ به بازار عرضه کرد. در سال ۱۹۳۹ تعداد ۶۸۳ دستگاه از این خودرو ساخته شد. جین بوگاتی در ماه اوت سال ۱۹۳۹ دقیقاً قبل از شروع جنگ جهانی دوم، هنگام آزمایش مدل مسابقه‌ای از خودرو بوگاتی تیپ ۵۷ در نزدیکی کارخانه مولشیم، در گذشت.

پس از درگذشت جین، کارخانه مولشیم بار دیگر مشغول ساخت وسایل نقلیه جنگی شد. اتوره بوگاتی به بوردو منتقل و مشغول فعالیت بر روی چند پروژه شد. سپس اتوره اقدام به راه‌اندازی کارخانه‌ای دیگر در حومه شهر پاریس نمود و با کمک پسر کوچکترش رولند بوگاتی تیپ ۷۳ با موتور ۱۵۰۰ سی‌سی را ساخت. اگر چه تا زمان مرگش در ماه اوت سال ۱۹۴۷ فقط تعداد اندکی از این خودرو تولید شد

http://bugatti.com

۱۸ ارديبهشت ۰۰ ، ۱۱:۲۰
جمشید سام

هیولِت پاکارد (به انگلیسی: Hewlett-Packard) یا به اختصار اِیچ پی (HP) یک شرکت آمریکایی چند ملیتی فناوری اطلاعات است. ساختمان مرکزی این شرکت در دره سیلیکون در ایالت کالیفرنیا در آمریکا واقع شده‌است. این شرکت یکی از بزرگترین شرکت‌های فناوری اطلاعات است و تقریباً در تمامی کشورها فعالیت می‌کند. اچ‌پی بعنوان بزرگترین تولیدکننده چاپگر و لپ تاپ در دنیا شناخته می‌شود.

در سال ۲۰۱۵ شرکت هیولت - پاکارد به دوبخش ایچ‌پی و هیولت پاکارد انترپرایز تبدیل شد 
شرکت هیولت پاکارد را دو دانش‌آموخته از دانشگاه استنفورد به نام‌های دیوید پاکارد و ویلیام ردینگتون هیولت و با سرمایه ابتدایی ۵۳۸ دلار پایه‌گذاری کردند. تلاش این دو نفر باعث شد که سرمایه اندک آن‌ها بعد از حدود هفتاد سال به ۹۰ میلیارد دلار برسد. در حال حاضر این شرکت در بیشتر از ۱۶۰ کشور جهان فعالیت می‌کند. ایچ‌پی در منطقه کالیفرنیا تأسیس شد، شرکتی که بعدها ده‌ها و صدها زیر مجموعه برای خودش ایجاد کرد و یکی از قطب‌های بزرگ صنعت کامپیوتر در دنیا شد. گاراژ کوچکی که هیولت و پاکارد در آن اولین محصول خود را تولید کردند به عنوان نماد شرکت و محل تولد سیلیکون ولی شناخته می‌شود. شرکت ایچ‌پی هنوز هم در مسیر تحولات فناوری در صنعت الکترونیک پیشگام است. بعد از ادغام این شرکت با شرکت بزرگ کامپک، ایچ‌پی توانست در بسیاری از حوزه‌های تولیدی و خدماتی جایگاه برتر را به دست آورد و با آی بی ام رقابت کند.

شرکت ایچ‌پی به عنوان یکی از پیشروهای ساخت و تولید چاپگرهای رنگی و سیاه و سفید بین کاربران دنیای دیجیتال شناخته شده‌است. تاریخ پر فراز و نشیب شرکت برای مصرف‌کنندگان محصولات این شرکت نشان‌دهنده نقش مؤثر دو نفر از موفق‌ترین مدیران در قرن گذشته‌است.

در اوایل تاریخ شرکت، دو مؤسس مراحل رسمی مدیریت را تأیید کردند و ایچ‌پی اولین شرکتی بود که از رویکرد «مدیریت با هدف» استفاده کرد.

دیوید پاکارد و ویلیام ردینگتون هیولت به «مدیریت با راه رفتن در اطراف» مشهور بودند، و تا آنجا که ممکن است، به منظور درک نحوه عملکرد این شرکت به بیشتر بخشها بدون قرار ملاقات‌ها یا جلسات برنامه‌ریزی شده، هر چند وقت یکبار مراجعه می‌کردند تا کارگران خط، بتوانند با مدیران در ارتباط باشند. این شرکت همچنین به یکی از مهمترین مشارکت کنندگان سازمانهای خیریه تبدیل شد و ۴٫۴ درصد سود خود را اهدا کرد. 

http://www.hp.com

۱۸ ارديبهشت ۰۰ ، ۱۱:۰۲
جمشید سام

دِل، (به انگلیسی: Dell) یک شرکت سازنده رایانه آمریکایی می‌باشد، که دفتر اصلی آن در شمال شهر آستین، تگزاس قرار دارد و از بزرگترین کمپانی‌های تولیدکننده محصولات IT در جهان می‌باشد.

این شرکت رایانه‌های شخصی و محصولات دیگر وابسته به این نوع رایانه‌ها را، توسعه می‌دهد، ساخته و به فروش می‌رساند. دفتر اصلی «دل» در راند راک، (حومهٔ آستین) تگزاس است و بیش از ۸۸٬۰۰۰ کارمند، در سرتاسر جهان دارد.

دل همواره محصولات خود را برای کاربری های تجارت الکترونیک، تحقیقات پیشرفته مهندسی و دانشجویان محقق و نو آور، بازار بورس و سهام، فعالین بازار های ارز دیجیتال و همچنین کاربران بازی و تدوین تصویر و گرافیک و مصارف خانگی و اداری تقسیم بندی و طراحی کرده است. به همراه قیمت های مناسب و رقابتی و همواره توانسته است تا رضایت مشتریان خود را جلب نماید.

از جمله محصولات دل، سری صنعتی لتیتیود (Latitude) و نظامی راگد (Rugged )، اکس پی اس (XPS)، اینسپیرون (Inspiron)،وست رو (Vostro)، ایلین ور (AlienWare)،سرور (Servers)، تبلت(Tablet) کیس های آماده حرفه ای و مانیتور های آن را می‌توان نام برد. 
کمپانی DELL (دِل) یکی از تولیدکنندگان شناخته شده در صنعت آی‌تی و تجهیزات مرتبط با آن محسوب می‌شود. تاریخچه این شرکت آمریکایی به سال 1984 بازمی‌گردد؛ زمانی که مایکل دل شرکت Dell Computer Corporation را به ثبت رساند. دل در آن موقع دانشجوی دانشگاه تگزاس آستن ایالات متحده بود.

مایکل دل تحصیل را کنار گذاشت تا بتواند به صورت کامل بر روی کمپانی تازه تاسیسش تمرکز کند. وی مبلغی در حدود 1000 دلار آمریکا را از خانواده قرض کرد تا به عنوان تنها سرمایه و دارایی‌اش به کسب‌وکار جدید خود تزریق نماید. در سال 1985 کمپانی دل نخستین کامپیوتر شخصی خود را با عنوان Turbo PC روانه بازار کرد. این کامپیوتر در آن زمان 795 دلار قیمت داشت و با بازاریابی‌های صورت گرفته سود 73 میلیون دلاری را از همان سال نخست آغاز فعالیت کمپانی DELL به همراه داشت. 

http://www.dell.com

۱۸ ارديبهشت ۰۰ ، ۱۰:۵۷
جمشید سام

بایگانی اینترنت (به انگلیسی: Internet Archive) یک سازمان ناسودبر است، که در زمینهٔ ایجاد و نگهداری یک کتابخانهٔ دیجیتال از شبکه جهانی وب فعالیت می‌کند.

مقر دفتر رسمی آن در پرسیدیو در شهر سانفرانسیسکو در ایالت کالیفرنیا قرار دارد و مراکز داده‌اش در چند شهر مختلف می‌باشد، که دربردارندهٔ رونوشت صفحه‌های وب که در زمان‌های مختلف تهیه شده‌اند است. این سازمان برای جلوگیری از ازدست‌دادن داده‌ها به عنوان مثال، در اثر یک فاجعهٔ طبیعی، قصد دارد رونوشت نسخه‌ای (یا بخشی) از مجموعه را در جاهای دیگر نیز نگهداری کند. این تصمیم از جمله در کتابخانهٔ اسکندریه در مصر و یک مرکز در آمستردام در حال انجام است

https://archive.org

۱۸ ارديبهشت ۰۰ ، ۱۰:۵۳
جمشید سام

مک‌لارن ۷۲۰اس (به انگلیسی: McLaren 720S) یک خودروی اسپورت است که توسط مک‌لارن، خودروساز بریتانیایی، طراحی و ساخته شده‌است. این خودرو، دومین خودرو از «سری سوپر» شرکت مک‌لارن است که با معرفی در ۷ مهٔ ۲۰۱۷ در نمایشگاه خودرو ژنو، جایگزین مدل ۶۵۰اس شده‌است. شاسی کربنی مونوکوک ۷۲۰اس در مقایسه با شاسی مدل ۶۵۰اس، دارای وزن کمتر و استحکام بیشتر است.

در طراحی ۷۲۰اس از خودروهایی نظیر مک‌لارن اف۱ و مک‌لارن پی۱ الهام گرفته شده‌است، چنانکه درهای آن همانند مدل اف۱ به‌صورت پروانه‌ای باز شده و نمای عقب آن شباهت زیادی به مدل پی۱ دارد.

مدل جی‌تی۳ مک‌لارن ۷۲۰اس در سال ۲۰۱۹ برای شرکت در مسابقات جی‌تی۳، جایگزین خودروی ۶۵۰اس جی‌تی۳ شد. همچنین در سال ۲۰۱۸ مدل سقف-باز ۷۲۰اس نیز با نام ۷۲۰اس اسپایدر توسط شرکت مک‌لارن معرفی شد. علاوه بر این مدل‌ها، مک‌لارن چندین نسخهٔ ویژه از ۷۲۰ اس با تولید محدود را نیز به مناسبت‌های مختلف به بازار عرضه کرده‌است.

نسخهٔ دیگری از این خودرو که توسط شرکت مک‌لارن در سال ۲۰۱۹ ارائه شد، نسخهٔ اسباب‌بازی الکتریکی این خودرو است که به گفتهٔ مک‌لارن، توان پیشرانهٔ برقی آن برای حمل یک سرنشین بالغ نیز کافی است.

۷۲۰اس در سال ۲۰۱۹ عنوان «بهترین خودروی عملکردی جهان» را کسب کرده‌است و یک بار نیز در سال ۲۰۲۰ به‌دلیل خطر آتش‌سوزی به کارخانه فراخوانده شده‌است. 
۷۲۰اس نخستین بار در نمایشگاه خودروی ژنو ۲۰۱۷ رونمایی شد. این خودرو در زمان رونمایی، به‌عنوان جانشین مدل ۶۵۰اس و نخستین مدل از ۱۵ خودروی جدید مک‌لارن معرفی شد که طبق اعلام مدیرعامل این شرکت قرار است تولید آن تا سال ۲۰۲۲ ادامه داشته باشد.[۷][۸] ۷۲۰اس اولین خودروی مک‌لارن از زمان بازگشایی مجدد این کارخانه در سال ۲۰۱۱ است که در قالب یک مدل کاملاً جدید جایگزین یکی از مدل‌های اصلی این شرکت شده‌است. توسعهٔ این مدل، طبق اعلام شرکت مک‌لارن با ۹۱٪ از قطعات کاملاً جدید، از سال ۲۰۱۳ و پیش از معرفی مدل پیشین یعنی ۶۵۰اس آغاز شده‌بود. عدد ۷۲۰ که در نام این خودرو به‌کار رفته‌است، به قدرت خروجی موتور ۴٫۰ لیتری آن که برابر با ۷۲۰ اسب بخار متری (۷۱۰ اسب بخار) است، اشاره دارد. نخستین دستگاه از مک‌لارن ۷۲۰اس در آوریل ۲۰۱۷ از کارخانهٔ مک‌لارن در ووکینگ انگلستان خارج شد.

در ژوئن ۲۰۱۸، یک نمونهٔ مقیاس کامل از مک‌لارن ۷۲۰اس ساخته‌شده از ۲۸۰٬۰۰۰ قطعهٔ لگو در موزه خودروی پیترسن به نمایش درآمد. زمان صرف‌شده برای ساخت این نمونه، ۲۰ برابر بیشر از زمان لازم برای تولید نمونهٔ واقعی و دست‌ساز آن بوده که برابر با ۱۲ روز کاری است.

مک‌لارن اتوموتیو، که به‌طور عام با نام مک‌لارن شناخته می‌شود، تولیدکننده خودروهای اسپرت بریتانیایی است. مک‌لارن با هدف ساخت خودروهای شهری با تکنولوژی ماشین‌های مسابقات فرمول یک در سال ۱۹۸۹ با نام مک‌لارن کارز تأسیس شد. این شرکت همکاری نزدیکی با تیم فرمول یک مک‌لارن ریسینگ دارد و بخشی از گروه مک‌لارن است. 

http://www.mclarenautomotive.com

 

۱۸ ارديبهشت ۰۰ ، ۱۰:۴۷
جمشید سام

خرید رقص نور لیزری ، دستگاه رقص نور لیزری طرح دار خانگی و برای مغازه

خرید اینترنتی رقص نور ارزان ، رقص نور جلوی مغازه ، دستگاه رقص نور لیزری طرح دار

نکات مهم در استفاده از دستگاه رقص نور لیزری

دستگاه رقص نور
- لطفاً پروژکتور لیزر را طبق دستورالعمل کنترل و تنظیم کنید تا بهترین حالت تنظیم نور را داشته باشد.
- این دستگاه فقط باید در یک محیط ثابت و به دور از آب ، رطوبت و لرزش استفاده شود
- توصیه می شود بعد از چند ساعت استفاده دستگاه را خنک کنید تا موتور خنک شود ، این به افزایش عمر دستگاه کمک می کند
- لنز پروژکتور دستگاه را تمیز نگه دارید
- برای مدت زمان کوتاهی دستگاه را خاموش یا روشن نکنید
- اگر می خواهید آن را روی سقف ویترین نصب کنید و خرید کنید ، اصول آن را آزمایش کنید

انواع مهمانی ها

مشخصات دستگاه رقص نور چرخان لیزری:

- منبع تغذیه: ورودی برق AC110V-240V / 50-60Hz ، خروجی 5.0V / 1.0-1.5A

- مولد لیزر و طول موج: 532nm (سبز) - 650nm (قرمز)

- اندازه دستگاه: 130 * 92 * 52 میلی متر

- وزن: حدود 600 گرم

دستگاه رقص نور لیزری مدرن

بهترین دستگاه رقص نور لیزری دارای کلید برای تنظیم حالت چرخش و توزیع نور به همراه کلید ویژه برای فعال سازی دستگاه رقص نور با صدا برای مهمانی ها و مجالس.

دستگاه رقص نور

ارسال به سراسر کشور از طریق پست
دستگاه رقص نور لیزر

مناسب برای مهمانی ها و مجالس و همچنین فروشگاه های تبلیغاتی

بهترین دستگاه رقص نور دارای دکمه تنظیم حالت است و می توان از آن به همراه صدا نیز استفاده کرد
خرید دستگاه لیزر رقص نور با قابلیت تنظیم حالت های مختلف توزیع نور

همچنین می توان از این دستگاه برای مهمانی ها و مجالس استفاده کرد و همچنین در جلوی مغازه تبلیغاتی نصب کرد که حتی در محیط هایی با نور زیاد قادر به اشاعه و انعکاس اشعه های زیبا است.

اگر به یک جشن تولد کمی نیاز دارید و می خواهید لحظات به یادماندنی خلق کنید ، این دستگاه رقص نور به شما کمک می کند خانه خود را شادتر کنید ، انواع مختلفی از چراغ های لیزری وجود دارد ، اما این دستگاه باید نوع باشد زیرا در هر محیطی قابل استفاده است و دارای قدرت استثنایی در پراکندگی و تنظیم اشعه های نور است.

دستگاه رقص نور لیزری

نحوه کار با دستگاه رقص نور لیزر خانگی

این دستگاه دارای پایی است که می توانید آن را روی زمین قرار داده و پایه های آن را به گونه ای تنظیم کنید که روی زمین یا دیوار بدرخشد و چشمک بزند ، بچرخد و محیط زیبایی ایجاد کند.

همچنین اگر می خواهید درب فروشگاه یا صحنه و غیره را نصب کنید تا اشعه های آن به زمین بدرخشد ، دارای پایه قابل جدا شدن است که می توان آن را روی سقف یا دکور نصب کرد و ویترینی دارد که فقط با تعداد پیچ

پس از نصب دستگاه و قرار دادن آن در مکان مورد نظر ، می توانید سرعت نور ، حالت نور و موارد دیگر را تنظیم کنید. از کلیدهای پشت دستگاه استفاده کنید تا نورپردازی به بهترین روش مورد نظر شما انجام شود.

مهمترین مزیت این دستگاه برای صحنه ها و جشن ها به صدا و ملودی نیز حساس است که پس از فعال سازی کلید صدا ، لیزرها و پرتوهای آن با صدا هماهنگ شده و محیط شادتری را ایجاد می کنند.

 

دستگاه رقص نور لیزری در بسته بندی اصلی همراه با پایه و آداپتور در اختیار مشتریان آزیر قرار دارد و برای تهران 24 ساعت تخفیف دارد. بنابراین می توانید با خیال راحت آن را خریداری کنید.

قسمت جلوی دستگاه لیزر  دارای یک لنز لیزر است که باید در جایی که می خواهید چراغ های لیزر روشن شود تنظیم شود. همچنین میکروفون دستگاه در همان قسمت جلویی تعبیه شده است.

پایه های دستگاه لیزر به راحتی قابل تنظیم هستند و می توان زاویه های مختلفی را برای نورپردازی تنظیم کرد. این دستگاه یکی از رایج ترین دستگاه های برقی است که طرفداران زیادی دارد

 

دستگاه رقص نور

لنز دوربین به سمت لنز لیزر است و تصویر آن آماده می شود ، بنابراین به قدرت لنز و چراغ های خروجی آن پی می برد.

دستگاه لیزر مینی مرحله به شما کمک می کند تا در زمان های مختلف و به مدت طولانی از آن استفاده کنید ، اگر می خواهید آن را جلوی فروشگاه تبلیغات نصب کنید ، بهتر است سرعت پیاده رو جلو را به سرعت کمتری کاهش دهید. خرید کنید و مشتریان خود را جذب کنید.

اما اگر می خواهید در مهمانی ها و مجالس از دستگاه رقص نور استفاده کنید ، توصیه می شود سرعت چرخش و حرکت چراغ ها را افزایش دهید تا هیجان را در میان مهمانان خود افزایش داده و مهمانی شادتری ترتیب دهید.

دستگاه رقص نور لیزری

پشت دستگاه همچنین دارای چهار سوئیچ چند منظوره است و برنامه های مختلفی وجود دارد که شرح خواهیم داد

فن خنک کننده دستگاه لیزر رقص نور در قسمت مرکزی پشت قرار دارد ، بنابراین هر کجا که آن را قرار دهید بهتر است چند سانتی متر از دیوار فاصله داشته باشید تا مانع ورود هوا نشوید.

کلید کنترل موتور: این دکمه وظیفه تنظیم دور موتور و سرعت نور را دارد که می توان با چرخاندن آن سرعت حرکت و چرخش نور را کم یا زیاد کرد.

کلید تنظیم صدا : برای فعال و کنترل خودکار دستگاه پخش صدا

دکمه تنظیم فلاش: از این دکمه برای تنظیم و کنترل فرکانس های فلاش استفاده می شود

کلید انتخاب کلید فلش: این کلید برای انتخاب نوع فلاش در سه حالت مختلف است که می تواند مطابق میل شما تنظیم شود

 

دارای پایه ای برای نصب موقت دستگاه لیزر است
یک پایه در بدنه برای اتصال به یک مکان ثابت وجود دارد
یک آداپتور لیزری برای دستگاه رقص نور وجود دارد
یک فن کوچک در پشت دستگاه قرار دهید تا از گرم شدن بیش از حد آن جلوگیری کند
زمان روشن و خاموش

سایت دستگاه لیزر رقص نور خانگی

پروژکتورهای لیزری را بصورت آنلاین خریداری کنید
نمایش لیزری برای مغازه ها و مکان های عمومی یا جشن ها و مهمانی ها
بهترین و با کیفیت ترین دستگاه رقص نور لیزری برای جلب نظر مشتریان برای فروشگاه

دستگاه رقص نور برای مغازه

تولید مثل بسیار شیک از نور سبز و قرمز رنگی
کیفیت عالی ، صد در صد اصلی
در بسته بندی فوق العاده عالی و حجم قابل حمل کم

 

کاربردهای نور لیزر یا نمایش لیزر:
قابل استفاده در سالن های پذیرایی
سالن های کنفرانس و کنفرانس
خرده فروشی ها
مناطق سبز و پارک ها
مغازه ها
با کاربردهای تزئینی
تبلیغات و جذب مشتری
همچنین برای استفاده در مراسم

دستگاه لیزر رقص نور خریداری کنید

دستگاه رقص نور لیزری
ضمانت 24 ساعته تست با امکان تعویض رایگان در صورت خرابی وجود دارد
بهترین ابزار برای جشن ها و مهمانی های خانوادگی و دوستانه

رقص نور لیزر
نحوه استفاده از نمایش لیزر یا رقص نور لیزر:
استفاده از دستگاه بسیار آسان است و به راحتی قابل نصب و اتصال است
پس از اتصال به منبع تغذیه و نصب آن بر روی پایه ، کافی است آن را در مکان مناسب قرار داده و روشنایی را شروع کنید

دستگاه چشمک زدن لیزری ، دستگاه رقص نور لیزری

نام محصول به زبان فارسی: دستگاه لیزر شو
نام محصول به انگلیسی: مینی روشنایی مرحله لیزر
توضیحات کوتاه محصول: مناسب برای نورپردازی نقطه ای یا اصطلاحاً باران پشت پنجره ها برای جلب توجه

سیگنال چرخش لیزر بخرید

دستگاه رقص نور

دستگاه رقص نور لیزری خانگی

بهترین و با کیفیت ترین مدل روشنایی مرحله لیزر

با رنگ ها و طراحی زیبا همراه با کیفیت نور عالی

مناسب برای انواع مهمانی های سرگرم کننده و مهمانی های مهیج

ارزان ترین دستگاه رقص نور لیری

حتما نمونه های مختلفی از دستگاه لیزر شو را هنگام جشن ها و مراسم مشاهده کرده اید و از دیدن جلوه های ویژه لیزر با رنگ ها و طرح های مختلف دستگاه لیزر شو لذت برده اید.

نمایش لیزری یا دستگاه رقص نور لیزری حرفه ای برای جشن های بزرگ و همچنین مدل های خاص عروسی و تولد و ...

 

ضمانت 24 ساعته ، دوره آزمایشی رایگان و دوره تعویض وجود دارد
دستگاهی برای نمایش لیزر با ترکیبی از رنگ های سبز و قرمز و اجرای طرح های نفیس و متفاوت با قابلیت هماهنگی با ریتم صدا
شما مطمئناً مانند بسیاری از خریداران این دستگاه هستید که ترکیبی از سبز و قرمز است
و از اجرای طراحی های نفیس و متنوع با توانایی هماهنگی با موسیقی مراسم لذت خواهید برد.

                                  

دستگاه رقص نور لیرری طرح دار

مشخصات دستگاه اصلی نمایش لیزر یا دستگاه رقص نور لیزری
مواد مسکن آلومینیوم با پوشش نسوز
دارای یک موتور قدرتمند با سیستم تهویه
دارای دکمه هایی برای تنظیم میزان صدا و جلوه های دستگاه لیزر است
قابل استفاده در تاریکی و نور
برد اشعه های لیزر در شب 100 متر و در روز 30 متر است
دارای دو رنگ سبز و قرمز با قابلیت ترکیب رنگ
یک هولوگرام تست کیفیت وجود دارد

چراغ دستگاه رقص نور لیزری

 

دستگاه رقص نور لیزری برای نورپردازی پویا و نور حساس به تغییر ریتم یا صداها ، هنگام جشن ها و مراسم ها استفاده می شود. بدنه دستگاه از آلومینیوم ساخته شده و از مقاومت کافی برخوردار است. نور خروجی این مدل به صورت نقطه ای و در دو رنگ قرمز و سبز است و با چرخاندن یک موتور الکتریکی در دستگاه نور چرخان ، جلوه های مختلفی را ایجاد می کند. از این دستگاه می توان به دو روش حساس به صدا یا بدون حساسیت و با الگوریتم روشنایی خاص استفاده کرد. روشنایی را می توان به صورت چرخشی یا ثابت نیز انجام داد. سه پایه دستگاه که حداکثر ارتفاع آن 10 سانتی متر است یکی از لوازم جانبی آن است. دستگاه رقص نور لیزری توسط آداپتور 12 ولت تأمین می شود که در جعبه دستگاه قرار دارد.
دستگاه رقص نور لیزری با لیزر با ارائه دو رنگ قرمز و سبز ، جشن ها و مهمانی های شما را با شکوه تر می کند. این دستگاه رقص نور با پرتاب نورهای رنگی و ارائه اشعه های زیبا و رنگارنگ ، فضای مورد نظر شما را روشن می کند. لنزهای باکیفیت این محصول به همراه قیمت اقتصادی ، این لیزر جمع و جور را به گزینه مناسبی برای خرید تبدیل کرده است. الگوی مینی با دستگاه رقص نور لیزری برای استفاده در عروسی ها ، روزهای تولد و حتی ورودی های فروشگاه مناسب است تا توجه بیشتری را به خود جلب کند. این دستگاه رقص نور دارای چهار طرح است که به ترتیب تغییر می کند. این چهار طرح شامل اشکال "نقطه" ، "قلب" ، "دست" و "ویکتوریایی" است. همچنین می توانید این اشکال را در دو حالت پیوسته و چشمک زن تغییر دهید و هر کدام را روی سرعت دلخواه تنظیم کنید.

دستگاه رقص نور لیزر خانگی و برای مغازه

دستگاه رقص نور

استودیوهای عکاسی یکی از مجهزترین محیط های کاری هستند که به دستگاه ها و تجهیزات متنوعی نیاز دارند. در این محیط ها از جدیدترین تجهیزات برای روشنایی ، تصویربرداری و سایر موارد استفاده می شود. این استودیوها از تجهیزات زیادی مانند میکروفن ، بلندگو و انواع چراغ های تزئینی استفاده می کنند و حتی آنها را اجاره می دهند.
تجهیزات استودیویی شامل انواع لامپ ها و چراغ های خاص می باشد. برخی از آنها ثابت هستند ، در حالی که برخی از آنها قابل جابجایی هستند و می توانند برای مراسم مختلف استفاده شوند. دستگاه رقص نور یکی از مهمترین امکانات استودیویی است. این نوع لامپ ها نور را در رنگ های مختلف مانند بنفش ، سبز و قرمز تولید می کنند. برخی از نمونه های رقص نور حرفه ای توانایی انطباق با ریتم صدا را دارند و می توانند در مراسم و جشن ها مورد استفاده قرار گیرند و محیطی خاص و متفاوت ایجاد کنند. برخی از آنها توانایی ریختن نرم افزار خاص و ایجاد ریتم نوری ویژه را دارند.
 تجهیزات استودیویی بسیار متنوع است. چند نمونه از دستگاه رقص نور در حال چرخش و چرخش است. این نمونه ها را می توان در وسط اتاق یا محیط جشن قرار داد. برخی از چراغ های رقص نور قابل شارژ هستند و پس از شارژ کامل می توانند ساعت ها مورد استفاده قرار گیرند. این مدل ها برای مسافرت و عکاسی در فضای باز بسیار مناسب هستند. چند نمونه از دستگاه رقص نور توسط سیم به منبع تغذیه متصل می شوند. این مدل ها برای محیط های داخلی مناسب هستند. نمونه های عالی رقص نور برای تالارهای بزرگ عروسی دارای پایه فلزی هستند و می توانند به هر قد دلخواه تنظیم شوند.
یکی از محبوب ترین و پرفروش ترین انواع دستگاه رقص نور با قابلیت اتصال به دستگاه های الکترونیکی است. این دستگاه رقص نور در اندازه های کوچک طراحی و تولید شده و می تواند از طریق USB روشن شود و از فضای روشن و رنگارنگ برای چندین ساعت لذت ببرد. USB این دستگاه رقص نور همچنین می تواند به تلفن همراه متصل شود ، بنابراین حمل این دستگاه در طول سفرها ، مهمانی ها و هر جای دیگر امکان پذیر است. نمونه های عالی دستگاه رقص نور دارای سیستم خنک کننده است ، زیرا در طولانی مدت و چند ساعت استفاده ، فضای دستگاه رقص نور گرم شده و دمای دستگاه افزایش می یابد. سیستم خنک کننده باعث افزایش عمر این دستگاه ها و کاهش دمای داخلی آنها می شود.
خرید تجهیزات استودیویی به زمان و دقت زیادی نیاز دارد. این دستگاه ها را می توانید از طریق فروشگاه اینترنتی ارزانکده خریداری کنید. فروشگاه اینترنتی ارزانکده مجموعه ای از بهترین و مدرن ترین ابزارها و تجهیزات استودیویی از جمله دستگاه رقص نور لیزری را گردآوری کرده است.

۱۰ ارديبهشت ۰۰ ، ۱۹:۵۱
جمشید سام